A TÉLI VITAMINHIÁNY ELKERÜLÉSÉÉRT- ÉLELMISZEREKKEL

A hidegben gyakrabban támadhatnak meg bennünket betegségek, vagy fáradtság, izomgörcsök, bőrelváltozások, egyéb kellemetlen tünetek jelentkezhetnek. Mindezek ellen hatásosan védekezhetünk, ha figyelmet fordítunk a megfelelő vitaminbevitelre.

A megfelelő vitaminbevitel
Az őszi-téli időszakban sokkal kevesebb friss termést tudunk elfogyasztani, ezért a nyári időszak táplálkozása kiemelkedően fontos. Ha nyáron rendszeresen ettünk a friss zöldségekből, gyümölcsökből, nagy valószínűséggel szépen feltöltöttük vitaminkészleteinket. Hogy ez a hosszú, hideg hónapok alatt se merüljön ki, nézzük végig, hogy az egyes vitaminok beviteléhez, milyen alapanyagokat érdemes fogyasztanunk.



A-vitamin

Legjobb forrásai: a tejtermékek, tojás, belsőségek, tengeri halak; előanyagokban pedig a zöld, sárga, piros színű zöldségek és gyümölcsök dúskálnak. Télen választhatjuk a sárgarépát, sütőtököt, csipkebogyót, fagyasztott parajt vagy az aszalt paradicsomot.

B1- és B2-vitamin

Legjobb forrásai: teljes kiőrlésű gabonák, belsőségek, élesztő és a hüvelyesek.

B3-vitamin vagy niacin

Legjobb forrásai: belsőségek, teljes kiőrlésű gabonák és a zöldségfélék.

B5-vitamin vagy pantoténsav

Legjobb forrásai: teljes kiőrlésű gabonák, hüvelyesek, karfiol, káposzta, belsőségek és a húsok.

B6-vitamin

Legjobb forrásai: belsőségek, húsok, tejtermékek, hüvelyesek és az élesztő.

B9-vitamin vagy folsav

Legjobb forrásai: cékla, zöldleveles zöldségek, máj és élesztő.

B12-vitamin

Legjobb forrásai: belsőségek, hal, tojás, tejtermékek.

C-vitamin

Legjobb forrásai: szinte az összes friss zöldség és gyümölcs tartalmazza. Télen leginkább megtalálható a savanyú káposztában és a citrusfélékben, csipkebogyóban.

D-vitamin

Legjobb forrásai: halmájolajok, tejtermékek, belsőségek és búzacsíra.

E-vitamin

Legjobb forrásai: növényi olajok, olajos magvak, homoktövis és a gabonacsírák.

H-vitamin(a B-vitamincsoport tagja)

Legjobb forrásai: belsőségek, tojássárgája és élesztő.

K-vitaminok

Legjobb forrásai: brokkoli, paraj, káposzta, tejtermékek és a máj.

 

A TÉLI VITAMINHIÁNY ELKERÜLÉSÉÉRT- ÉLELMISZEREKKEL hozzászólásai

  • Murokoldal Murokoldal:

    Bizonyára jó lehet,de...az oldal lényege, hogy SEMMI VEGYI ÚTON ELŐÁLLITOTTAT ne fogyasszunk, CSAK TERMÉSZETESEN.

  • spotty spotty:

    Tél előtt nekem a csodafegyverem ez a kettős felszívódású c-vitamin: http://dft.ba/-duo-c

Szólj hozzá

0.023 mp